söndag 13 november 2011

Mitt kök mässan

Goda Köket 2010 som i år heter "Mitt Kök"


När jag öppnade min mailbox i morse så hittade jag ett väldigt trevligt mail.

Var igår och besökte "Mitt kök" på Älvsjömässan, saknade Er närvaro där. Kan det vara så att jag helt missade att Ni fanns där trots att jag tittade i mässutställarkatalogen?

Vi var vid Er monter förra året och fick mycket bra information och ny kunskap om de Österrikiska vinerna.


Med tanke på vilka fantastiska viner Österrike tillverkar så är det synd att ingen marknadsför dom på ett sådant stort evenemang. 


En importör hade något som liknade en Grüner Veltliner, men den var inte alls i klass med de som Ni hade förra året. 

Jag har själv mina rötter i Österrike vilket gör "Handlavin" ännu mera intressant för hela min familj. Min önskan är att ni till nästa år kommer att delta vid denna mässa. 


Det är otroligt att få ett sådant här trevligt mail. Vi lägger ner mycket resurser på att hålla hög kvalitet på våra viner.

Vi har valt bland annat att under det här året sluta med bag-in-box viner då vårt fokus ligger på kvalitet framför kvantitet. Det finns redan ett stort sortiment av bag-in-box viner i Sverige och vår kärlek ligger inte i att sälja så mycket alkohol som möjlighet. Handlavin.se finns för att det är ett dåligt sortiment av viner ifrån Österrike i Sverige och vår stora passion till jordmånen och den terroir som Österrike bjuder på.

Det är tyvärr väldigt dyrt att vara med på mässor och i år hade vi tyvärr inte råd att vara med.  Men vi har många trevliga minnen ifrån "Goda Köket" (Mitt Kök) från förra året 2010.

Bland annat så var ett sällskap som enbart provade viner av druvsorten Pinot Noir på mässan och när dom fick prova en våra Pinot-viner så var dom mycket imponerade och tyckte det var den mest spännande Pinot Noir dom provat på mässan.

Med vänliga hälsningar

Peder Molin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar