söndag 13 juni 2010

Sista kvällen i Österrike


En del av faten i källaren hos "Hans Beck"

Borta bra, men hemma bäst och det är sant! Det har varit en otroligt trevlig vecka, men jag ser fram emot min stora bildskärm och mitt egna kontor. Det känns lite krångligare att sitta i en hotell-lobby och arbeta. I går lördag var det den stora dagen då enormt mycket gäster var inbjudna till öppet hus och jag valde att åka hem till hotellet långt innan folk valt att gå/åka hem.


Ett urval av "Hans Becks" egna privata samling.

På dagen besökte vi "Hans Beck" och tittade närmare på hans filosofi kring fatlagring och vi fick smaka på många viner som inte är färdiga för buteljering ännu innan det blev fest hos Pannonische Weingärtner.


Harald Lehner VD för Pannonische Weingärtner


Skinka i massor och så fort det tog slut kom det mer från den lokala slaktarn i Gols.


Karin som arbetar som sekreterare hos Pannonische Weingärtner och hennes lite blyga dotter.




BKF - Das Burgenland Fernsehen som är lokalteve-stationen besökte även den stora festen och intervjuade ägarna.


En del av ägarna kom till festen med traktorn.




Festen ägde rum både inomhus och utomhus och själv vet jag inte hur sent det blev eftersom jag valde att lämna festen vid klockan 20.00



Borgmästaren i Gols (röd skjorta) fotograferas tillsammans med kunder till Pannonische Weingärtner som köpt viner som skall gå på export till Kina.


Jag hoppas att ni haft det trevligt med min reseblogg ifrån Österrike och under sommaren kommer det komma upp videomaterial och intervjuer med våra olika vingårdar. I morgon måndagen den 14 juni på kvällen landar jag på Arlanda igen och är anträffbar vid eventuella frågor.

Med vänliga hälsningar från värmen i Österrike!

Peder Molin
Supportansvarig Handalvin.se
070-595 7713

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar