onsdag 26 maj 2010

Allt om mat artikel



Joel Linderoth är journalist och skriver mycket för "AlltOmMat"

Jag har varit under senaste tiden ganska kritisk mot vinjournalister/vinskribenter att de är köpta av vinimportörer och systembolaget och inte nämner oss handlare som säljer viner på nätet trots att vi säljer vin lagligt inklusive svensk alkoholskatt och svensk moms.

Jag blir därför riktigt glad att Joel återigen nämner oss företag som kämpar för en mer civiliserad och roligare dryckeskultur. Vi arbetar enormt hårt för det vi älskar och det är åtminstone inte pengar som driver mig, utan det är att få förmedla goda drycker. Drömmen är att ha en liten charmig vinbutik som folk kan kliva innanför dörren i, om jag får fantisera.

Jag glömmer aldrig när jag sålde viner på Systembolaget och besökte en av cheferna på Kungsträdgårdsgatan i Stockholm. Jag blev då tillsagd att jag måste hitta en storsäljare om vi skulle överleva. Jag frågade vad han menade med en storsäljare och blev informerad om att jag måste hitta ett vin som är tillräckligt billigt för att locka massorna. Men jag har lärt mig något av Systembolagets strategi om storsäljare och handlavin.se har Österrikiska viner långt under de priser som Systembolaget kan åstadkomma med sitt nästan tjugofemprocentiga påslag. Detta tack vara att vi saknar mellanhänder på många av våra produkter.

Så tack Joel för en mer civiliserad och trevligare vinjournalistik.
Joel Linderoth finner ni på "Allt om Mat" där han bloggar om alla sorts goda drycker.

Med vänliga hälsningar

Peder Molin
Supportansvarig Handlavin.se
070-595 7713

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar