måndag 1 februari 2010

Det är visst billigt med vin på nätet

SvD.se skriver idag att det både tar tid och är dyrt på nätet! Jag som företrädare av en av de seriösa butikerna på nätet vill inte hålla med om detta. Vem är det som avgör om något är billigt?

Är ett vin billigt bara för att det kostar 52:- och kommer i en 1-liters mjölkkartong?

Ett vin kan vara billigt oavsett om det kostar 50, 100, 200 eller kanske 500 kronor. Sedan kan det dock vara över din budget att betala hundra kronor för en bra flaska vin, men det är en annan sak.

Men vi lever i ett samhälle där många vinrecensenter kallar alla viner för FYND för att de kostar under 60:- och är drickbara. Det är dålig vinjournalistik enligt min åsikt.

Läs mer på SvD

Dessutom tycker jag att det är tråkigt att man alltid pratar om sprit när man pratar om näthandel. Öl är för mig öl. Vin är för mig vin och sprit är för mig sprit. En gemensam nämnare för dessa tre ting är att det däremot innehåller alkohol. Läs om att alkoholförsäljningen ökar på nätet.


Peder Molin
Supportansvarig Handlavin.se

http://www.handlavin.se

070-595 7713

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar