söndag 29 november 2009

SearchMeet 2009 Cemper




Igår tog jag lite ledigt från vinet och besökte SearchMeet 2009, där det var föreläsningar hela dagen om bland annat sökmotoroptimering.

Det som var roligast för min del var att en av föreläsarna var Cristoph C. Cemper som driver Cemper.com och är en mycket känd legend inom optimering är österrikare. Så jag berättade om Handlavin.se som är en renodlad vinbutik med viner från Österrike och han kände även till en del av våra producenter. För övrigt så var han annars väldigt upptagen med att så många ville hinna prata med honom.

Det var en mycket lyckad dag och jag fick chansen att träffa många nya människor och även ansikten som jag träffat tidigare. Kvällen avslutades på Undici och jag blev dock inte så långvarig i en stökig och högljud barmiljö vid Stureplan.

En mer välskriven presentation av hela dagen har Hampus Landelius som skriver på bloggen "The only constant" gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar